Technische comfortservice is inbegrepen bij de service op voorwaarde dat we ter plaatse bagagetransport hebben voorzien (anders is dit niet mogelijk).
Wie met de motorfiets rijdt, is veel meer begaan met de goede technische staat van zijn/haar voertuig dan de doorsnee autobestuurder.
Sommige motoren verbruiken ook bij normale belasting motorolie en bij andere motorfietsen dient de ketting regelmatig gesmeerd te worden. En niet elke motorrijder heeft de luxe dat de bandendruk kan afgelezen worden op het dashboard… In sommige gevallen is er verlies van bandendruk of in extremis dient de ketting aangespannen te worden.
Technische comfortservice houdt in dat de deelnemer op de verblijfplaats kan gebruik maken van:
- Bandendrukmeter met bijhorende pomp, zodat de bandendruk kan gecontroleerd en aangepast worden voor de rit;
- Reparatieset voor tubeless-banden;
- Motorolie (halfsynthetisch en volsynthetisch specifiek voor motorfietsen) bestemd om bij te vullen indien nodig;
- Kettingspray geschikt voor motorfietsen met kettingaandrijving;
- Batterijlader waarmee zwakke batterijen terug op peil kunnen worden gebracht;
- Startkabels;
- Sleutels (inclusief een momentsleutel)
- diverse werkmateriaal.
Al dit materiaal is beschikbaar aan het hotel en soms heeft de reisbegeleider ook een minimum aan materiaal mee onderweg.
Dit vervangt niet het reguliere onderhoud van de motor! Uiteraard dient elke motor die meegaat in goede staat van onderhoud te verkeren.
De banden dienen nog voldoende profieldiepte (3 mm of meer) te hebben om minstens 2000 km te rijden.
Opgelet! In de bergen slijten banden sneller dan op de autosnelweg en banden slijten op het laatste sneller dan in het begin. Lekke banden komen meestal voor op het einde van de levensduur van de band..
Recent Comments