MOTORTRANSPORT:
De motoren worden vervoerd in onze vrachtwagen/aanhangwagen of oplegger met gesloten laadkast (en dus geen zeil), dit voor de veiligheid.
Werkwijze motortransport:
Motoren worden in een wielklem geplaatst (niet in motorkratten) en daarna vastgemaakt met spanriemen.
De bagage/koffers worden vervoerd in plooibakken (binnenafmetingen 56,7 L x 36,7 B x 41,2 cm H) op de 2de laadvloer erboven.
De motorkoffers worden van de motor gehaald en met een deken omhuld in de plooikisten geplaatst (motorkoffer RT = speciaal en ter plaatse te bekijken). Ook de bagage wordt in kisten geplaatst (zachte tas). Heeft de zachte tas hetzelfde formaat kan ze ook zonder kist op de laadvloer erboven geplaatst worden .
Per piloot: maximaal 3 kisten/bagagestuks(1 motorkoffer of 1 bagagetas = 1 stuk) en 1 volledige set motoruitrusting.
Per duo: maximaal 1 stuk bovenop het aantal voorzien voor de piloot en de volledige motoruitrusting
Helmen, laarzen, motorpak: kan ook in een transportkist geplaatst worden (extra bovenop de voorziene stuks) of die wordt aan een kapstok vastgemaakt aan de zijwand. (gesloten laadkasten en niet met zeil = veiliger!)
Reserve motorkledij mag ook mee voor piloot en duo, als je die kan bij jou nemen op de overzet van Spanje naar Marokko (h/t).
Heb je alle 3 de motorkoffers wel echt nodig gezien er bagagetransport is? Dit is extra gewicht op de motor tijdens de ritten.
De bagage die mee kan op het motortransport samengevat:
Daarnaast kan je ook nog wat bagage meenemen op het vliegtuig (zie detailinformatie van de vlucht).
Grote harde valiezen nemen we niet mee:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Bagage die je kan meegeven tijdens de rondreis (verplaatsing naar het volgend hotel)
Wat je kan meegeven op het motortransport werd boven beschreven.
Tijdens de reis naar Marokko mag je 1 bagagetas van max. 60 L per persoon meegeven met het bagagetransport en eventueel wat reserve-motorkledij.
Enkel tijdens de overtocht met de ferry, dus van de grenscontrole in Spanje t.e.m. de grenscontrole in Marokko en vice versa, dien je deze extra bagage bij jou te houden of te bezorgen aan een mede reisgenoot die wat extra plaats heeft. Blijf dan wel samen tijdens de controle aan de grens.
Drones zijn niet toegelaten in Marokko en er wordt actief op gecontroleerd!
De motorkoffers moeten tijdens de verbindingsritten bevestigd blijven op de motor. Deze nemen we niet mee op het plaatselijk bagagetransport.
Hieronder een voorbeeld van een roltas van 60 L waarin je al heel wat spullen kwijt kunt.
Alle tassen moeten gelabeld zijn!
We beschikken ook zelf over labels en bevestigen deze aan de bagagetas en/of motorpak bij het afhalen van de bagage. Je mag de bagage en kledij uiteraard ook zelf labelen.
Geweldig bedrijf en zeer goede gidsen. Komen hun afspraken zeer goed na. Heb er honderduit van genoten en dan zeker niet te vergeten de briefings, die waren supergoed gedaan!!!
Détour heeft een topteam
Na gisteren onze eerste rit weer in Belgenland deed het afscheid van onze eerste Détour motorvakantie dubbel zoveel pijn
Was echt voor ons een geweldige ervaring die eerste groepsreis ook met toffe bende gelijk gestemden “motards in hart en nieren “
De routes,de wegen en het hotel waren echt top
Kortom we hebben ons rot geamuseerd en weer 2200km op Spaanse bodem erbij
We zeggen met plezier ….op naar de volgende interessante reis voor ons
Gr aan de collega’s
Tel.: +32 (0)16 414 850
GSM: +32 (0)473 895 063
Mail: info@detour.be